Σε έναν κυκεώνα προβλημάτων έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών στη Μαγνησία, οι οποίοι προειδοποιούν ότι δεν αντέχουν άλλο να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές, αν δεν δοθεί άμεσα λύση. Ήδη ένας εκπαιδευτής εγκατέλειψε και έφυγε για το εξωτερικό. Εν τω μεταξύ ταλαιπωρούνται και 1.200 υποψήφιοι οδηγοί που περιμένουν πότε θα εξεταστούν για να πάρουν το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης, ενώ άλλοι 700 περίπου οδηγοί άνω των 74 ετών περιμένουν και αυτοί να δώσουν ξανά εξετάσεις οδήγησης.
Την τραγικότητα της κατάστασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών στη Μαγνησία σχεδόν τα τελευταία τρία χρόνια αναφέρεται ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας.
Στη Μαγνησία το πρόβλημα υπάρχει τρία χρόνια λόγω των πολύ λίγων εξεταστών με το Σωματείο να ζητεί προσλήψεις για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία.
«Από τον Μάιο του 2018 έως τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης γίνονταν για έναν υποψήφιο οδηγό από κάθε εκπαιδευτή κάθε εβδομάδα περίπου» ανέφερε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.
Σήμερα έχουν απομείνει μόνο 10 εξεταστές στη Μαγνησία, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο 2018 πανελλαδικά δεν έχουν πληρωθεί το επίδομα των 178 ευρώ που δικαιούνται. Από τότε έως σήμερα δεν πραγματοποιούνται εξετάσεις, λόγω πενθήμερων επαναλαμβανόμενων απεργιών των εξεταστών, με αιτιολογία τη μη πληρωμής τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αναμονή για ένα δίπλωμα οδήγησης και στη Μαγνησία.
«Τεράστια τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους εκπαιδευτές, αλλά και τον κόσμο. Για παράδειγμα κάποιος που θέλει να βγάλει επαγγελματικό δίπλωμα για δουλειά δεν μπορεί» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου.
Ένα ακόμη πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, είναι για τους άνω των 74 ετών, οι οποίοι πρέπει να εξεταστούν στην οδήγηση με το δικό τους αυτοκίνητο και εξεταστή για να ανανεωθεί το δίπλωμά τους. «Για αυτούς δόθηκε τελικά μία παράταση μέχρι τον Απρίλιο του 2019» επισήμανε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.
Όπως είναι λογικό τα προβλήματα είναι πολλά και για τους εκπαιδευτές. «Ήδη ένας εκπαιδευτής έχει εγκαταλείψει και έφυγε για το εξωτερικό, ενώ αρκετοί αντιμετωπίζουν προβλήματα, αφού δεν μπορούν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεών τους, ενώ τα φορολογικά και οι ασφαλιστικές εισφορές τρέχουν» σημείωσε ο ίδιος.
Κατατέθηκαν πινακίδες κυκλοφορίας από φορτηγά που χρησιμοποιούνται για τα μαθήματα των υποψήφιων οδηγών για να μην πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ο κόσμος, λόγω της κατάστασης, δεν πατά ούτε το πόδι του για να ρωτήσει για δίπλωμα οδήγησης. Ούτως ή άλλως δεν υπάρχει νόημα να κάνει κάποιος μαθήματα οδήγησης χωρίς να γνωρίζει πότε θα μπορέσει να δώσει εξετάσεις για το δίπλωμα.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι στη Μαγνησία 1.200 άτομα να βρίσκονται στην αναμονή για να δώσουν εξετάσεις οδήγησης και σε αυτούς πρέπει να προστεθούν και οι 700 περίπου άνω των 74 ετών.
Το νομοσχέδιο
Προχθές απεστάλη στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, με σκοπό την προώθηση για εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών για την κατάθεση στη Βουλή, το νομοσχέδιο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις». Πέραν των ρυθμίσεων για τις εξετάσεις, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η ρύθμιση για την αναδρομική καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριακής απασχόλησης των εξεταστών και παράταση της ισχύος αυτής για μεταβατική περίοδο που ισχύει από τη δημοσίευση του νέου Νόμου.
Ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης τόνισε ότι «στα περισσότερα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, συμφωνούμε, όπως για παράδειγμα στη διαφάνεια των εξετάσεων, αλλά υπάρχουν και κάποια παράλογα πράγματα. Ως κλάδος θέλουμε να υπάρχουν ακόμα και κάμερες για να ελέγχεται ο υποψήφιος οδηγός αν κάνει τα θεωρητικά του μαθήματα».
Στις εξετάσεις δεν θα είναι «παρών» στο όχημα ο εκπαιδευτής, αλλά μόνο ο υποψήφιος οδηγός και ο εξεταστής. «Πώς να εμπιστευτεί ένας εκπαιδευτής την περιουσία του και το εργαλείο της δουλειάς του σε έναν υποψήφιο; Συν τοις άλλοις δεν υπάρχει ασφαλιστικό πακέτο που να ασφαλίζει τον μαθητή χωρίς δίπλωμα οδήγησης σε όχημα χωρίς τον εκπαιδευτή» κατέληξε ο πρόεδρος του Σωματείου.